Особливості ваг компанії "Елва" полягають у тому, що на відміну від звичайних аналогових систем, де тензодатчики (ТД) з'єднані паралельно та оцифрування сигналу з тензодатчиків відбувається у віддаленому вагопроцесорі, наше обладнання (ВП-2.21) працює наступним чином. Інформація з кожного ТД передається в перетворювач вимірювальний (ПІ), розташований під платформою ваг у безпосередній близькості від датчиків, при цьому довжина аналогових кабелів не перевищує 10 метрів. ПІ здійснює перетворення аналогового сигналу ваги цифровий сигнал від кожного датчика окремо, виконує контроль працездатності кожного тензодатчика і передає в цифровій формі попередньо оброблену інформацію на вагопроцесор для остаточної обробки. Параметри роботи ПІ настроюються з вагопроцесора російськомовним меню.
Перевагами даної системи у порівнянні з аналоговою є:
- дуже проста та ефективна діагностика стану тензодатчиків, доступна некваліфікованому персоналу, може виконуватись по телефону;
- Відсутність впливу довжини кабелю до вагопроцесора на результат зважування;
- можливість встановлення основного (додаткового) вагопроцесора на відстані до півтора кілометра;
- утруднено несанкціоноване втручання у роботу ваг, оскільки центральним кабелю від ваг до вагопроцесору йде цифровий кодований сигнал;
- підвищується помехозащищенность і точність терезів, оскільки під час підсумовування шум зменшується, а корисний сигнал збільшується;
- дозволяє установку в одних вагах різних датчиків за вантажопідйомністю, робочим коефіцієнтом перетворення та номіналом опорів, можуть використовуватися також цифрові датчики;
- здійснюється безперервна автоматична діагностика працездатності кожного ТД із оперативним повідомленням оператора у разі виходу ТД із ладу або деградації параметрів;
- для градуювання ваги достатньо ввести паспортні значення мВ/В кожного датчика;
- Зручне цифрове вирівнювання кутових навантажень у меню вагопроцесора, може виконуватися по телефону;
- для вагонних ваг визначається поточний розподіл маси по візках і бортах вагона, а також обчислюється положення центру тяжкості вантажу;
- режими роботи з першою, другою або двома платформами;
- проведення ремонту ваг у разі відмови ТД у максимально короткі терміни - градуювальні дані знову встановленого ТД вводяться у вагопроцесор та ваги готові до експлуатації із збереженням метрологічних характеристик практично одразу після заміни ТД;
- автоматичний контроль та запис у флеш-пам'ять перевантаження по кожному датчику окремо та ваги в цілому;
- живлення датчиків здійснюється зниженою напругою (3-5 В), що крім підвищення надійності роботи датчиків, забезпечило введення двох гальванічних бар'єрів у ланцюзі «мережа живлення - тензодатчик» для ефективного протиблискавого захисту та захисту від перенапруження у мережі (за 20 років експлуатації не зафіксовано жодного випадку виходу з ладу датчиків).
Крім того, ваги мають наступні корисні властивості:
- багаторівневе, інтуїтивно зрозуміле меню;
- частина параметрів настройки, що не впливає на градуювання ваг, винесена в окреме меню оператора, що непломбується;
- автоматичне керування світлофорами, прийом сигналів інфрачервоних бар'єрів, визначення навантаження на вісь, можливий контроль положення вантажу в поздовжньому та поперечному напрямку;
- до 3-х автоматичних інтервалів зважування, що дозволяє точніше зважувати малі автомобілі на великовантажних вагах та виконувати вимоги ДСТУ EN 45 501;
- накопичується інформація про кількість зважувань та загальну масу зважених вантажів;
- вбудований програмний модуль запобігання несанкціонованому втручанню в роботу ваг (радіожучки та ін.);
- функції автонуля, автокалібрування, команда 1/10 (ДСТУ EN 45 501), діагностика та автоблокування;
- шість протоколів обміну з ЕОМ для роботи з програмами під CAS, HBM тощо;
- немає проблем з ремонтом, заміною, запасним комплектом або модернізацією під вимоги Замовника, що змінилися;
- сертифікати з електробезпеки та електросумісності, гарантійний термін 24 місяці.